Pa prostu / Па-просту

  • Płacz zwanoŭ

    22. Pierapałki sołtysa Nowaha Tryścianoha (2)

    Stanisłava Żynela sudzili za toje, szto byŭszy nimieckim soltysam „vymagał bezwzględnego podporządkowania się zarządzeniom władz niemieckich, uciekając się nawet do przemocy w wypadku, gdy ktoś uchylał się od stawianych przez niego żądań, a nawet biciem terroryzovał ludność swego sołectwa”. Prakuratar dakazvaŭ, szto ad 1942-ho da…ЧЫТАЦЬ ДАЛЕЙ / CZYTAJ DALEJ

Po pudlaśki / По-пудляські

  • Kinoman

    10. Siêta nauka ne dla mene

    Ślubuję uroczyście, że będę: a) zachowywać postawę moralną i obywatelską godną studenta Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej; b) systematycznie i pilnie zdobywać wiedzę w celu należytego przygotowania do pracy zawodowej oraz aktywnego uczestniczenia w budowie socjalizmu… („Ślubowanie studenta”, 1977) Čom ja pujšov studyjovati fizyku, a ne, prykładom,… ЧЫТАЦЬ ДАЛЕЙ / CZYTAJ DALEJ

RSS і Facebook

Naszyja wioski

U gmini Nowy Dwor jest 18 wioskaŭ z kaloniami. Heto niwielkija wioski, a jaszcze i szto druhaja chata pustaja. Staryja ludzi paŭmirali, maładyja pawyjażdżali za hranicu – da Anglii, Irlandii, Niemcau, Hiszpanii, Narwegii i Belgii. Nikatoria wyjachali do miesta. Najbolsz wyjażdżało w siadymdzisiatych letach. Jak ni wielka wioska Synkoŭcy– to na pałowu.

Małodszyja, bahatszyja i ryzykoŭniejszyja budawali chaty-słupki u Dubrowi, Sakołcy i Kuźnicy. Tam mieli rzandowyja raboty i lakczejsza życia. Haspadarki na wioscy pradali, zdawali pad rząd. Hetym, szto ŭdałoso pradać ziemlu, chaty astawalisa pustyja i ŭsio padało u ruinu.

Kiedyści, jak raskazwali starykie, to była wielka i wasoła wioska. Było mnoho maładych, w 1950 r. rabili zabawy, pieknie śpiawali. Światkawali, chadzili z gwiazdaju. Prawie ceła wioska ta prawasłaŭnyja, tylko nikatoryja mieli polskija żonki z susiednich wioskaŭ. Katalickich – polskich było tylko try chaty. Ludzi z hetaj wioski byli raboczyja, wasołyja, lubili wypić, zimoju lubili palawać na zajcy, sarny, lise. Dzikoŭ tedy ni było. Byli ŭsie drużnyja, jednyja druhim pamahali, da 1968 roku ni mieli światła, talifonu. Da cerkwi, da gminy było daloko – 6 km.

U wioscy była szkoła. Nauczycialam był ŭ szaździsiatych letach Romcio Niedźwiedź. Chłopiac pa technikum ralniczum – zaatechnik. Aprocz szkoły, pa hadzinach leczył czasom koni, albo karowy. Szkoła była u prywatnuj chaci. Nauczycial kwatarawaŭsa nidaloko, u susiedniuj chaci. Ludzi uważali jaho, bo uczyŭ ich dzieci, dbali jak a swaho.

Wieczaram chadzili (zimoju) na wiaczarynki, hrali u karty, raskazwali skazki. Słowam, katora u Synkaucach ŭsie paŭtarali to: „dalbo”, „dalbo pawierysz”. Kiedyści u takoho dziedka z Synkaŭcoŭ pytaŭsa z druhoj wioski, czamu to ŭ Synkaŭcach warony zawaroczwajuć? A jon adkazaŭ – warony dalatajuć do lesu, zawaroczwajuć i laciać na paletki zboża da tych, szto krakajuć jak jany.

Dalbo praŭda!

Terka

Меткі:    

Пакінуць адказ

Ваш адрас электроннай пошты не будзе апублікаваны.

Календарыюм

Гадоў таму

  • ў чэрвені

    530 – 1494 г. – атрыманьне горадам Высокае самакіраваньня паводле магдэбургскага права. 220 – 1.06.1804 г. у Наваспаскім на Смаленшчыне нар. Міхал Глінка, кампазітар, заснавальнік рускай клясычнай музыкі. Найбольш вядомыя яго творы: оперы „Жыцьцё за цара” (1836), „Руслан і Людміла” …ЧЫТАЦЬ ДАЛЕЙ / CZYTAJ DALEJ

Календарыюм / Kalendarium

Сёньня

  • (215) – 1809 г. –  заснаваньне ў Магілёве першай у Беларусі мэтэаралягічнай станцыі.
  • (193) – 15.06.1831 г. у Селішчы Наваградзкага павету нар. Вінцэсь Каратынскі (пам. 7.02.1891 г. у Варшаве), паэт, перакладчык, журналіст. Пісаў у асноўным творы на польскай мове на беларускія тэмы, таксама зьяўляецца аўтарам беларускамоўных вершаў. Пахаваны на Старых Павонзках.

Новы нумар / Novy numer

Папярэднія нумары

Усе правы абаронены; 2024 Czasopis