Fakt istnienia obelisku odnotowały również cenione encyklopedie, jak chociażby „Wielka Encyklopedia Powszechna Ilustrowana” Sikorskiego (Warszawa 1892) oraz „Encyklopedia staropolska ilustrowana” Glogera (Warszawa 1902).
Niepozorny z wyglądu pomnik cieszy się dość dużym zainteresowaniem u artystów plastyków. Jednym z pierwszych, którzy go rysowali był (w 1841 roku) Michał Kulesza – malarz i rysownik przez długi czas związany z Białymstokiem (reprodukcję tego rysunku zamieścił „Rocznik Białostocki” w tomie I). Natomiast warszawski tygodnik kulturalny „Kłosy” – Nr 1060 z 1885 roku, opublikował rycinę z obeliskiem wykonaną przez Walerego Brochockiego. Obelisk często trafiał także na płótna współczesnych mistrzów pędzla, którzy brali udział w dorocznych międzynarodowych plenerach malarskich, odbywających się w Białowieży w drugiej połowie XX wieku. Ujęcia z pomnikiem pojawiają się ponadto w filmach oświatowych i dokumentalnych realizowanych na terenie Puszczy Białowieskiej.
Wprawdzie niezwykle rzadko, ale zdarza się, że któryś z turystów odkrywa na obelisku nazwisko swego przodka. Dla przykładu – we wrześniu 1989 roku prof. dr Wolfgang von Marschall, dyrektor Instytutu Prawa Prywatnego, Międzynarodowego i Porównawczego Uniwersytetu w Bonn, z zaskoczeniem i zarazem z dumą odczytał wyryte na obelisku nazwisko jego przodka w linii bocznej, marszałka de Biebersteina. O tym odkryciu napisała nawet białostocka prasa.
Białowieski Park Narodowy w grudniu 2017 roku ustawił przy obelisku dużą tablicę informacyjną o tym obiekcie, wykonaną ze środków Funduszu Leśnego. Tekst na tablicy podano w języku polskim i angielskim. Zamieszczono na niej również archiwalne zdjęcia – dwa z obeliskiem i jedno z carskim pałacem oraz planik Parku Pałacowego.
W marcu 2019 roku wokół obelisku wycięto kilka drzew zasłaniających ten zabytek, dla jego lepszej ekspozycji. Obecnie turyści bez problemu mogą zrobić przy nim pamiątkowe zdjęcie.
Piotr Bajko